Przypadek Edwarda H… / Przypadek Izy G...
Galeria Arsenał – Elektrownia
Proponuję odbiorcom w różnych przestrzeniach fantastycznej Galerii Arsenał – Elektrownia w Białymstoku doświadczenia zjawiska otwierania się strun czasu. Od lat z tym problemem zmagają się artyści i naukowcy z całego świata. /Przykładem Wielki Zderzacz Hadronów/. <br> Interesuje mnie zjawisko otwierania czasoprzestrzeni w wymiarze artystycznym.<br><br> I tak moje przestrzenie otwierają się na:<br> <br> Przestrzeń Nr.1 - / PRZYPADEK EDWARDA H… /<br> W filmowych narracjach wchodzę w świat z obrazów amerykańskiego artysty Edwarda Hoppera /1882- 1967/. <br> Zamrożone sytuacje z obrazów przenikają w cytaty filmowe, jesteśmy otoczeni fragmentami z różnych malarskich i filmowych rzeczywistości.<br> Znajdujemy się w aktywnej przestrzeni obrazów i dźwięków. <br><br> Przestrzeń NR. 2 - / PRZYPADEK IZY G… /<br> W / Przypadku Izy G… / wpisuję się w przestrzeń zbliżoną do kadrów z obrazów Edwarda Hoppera, ale to mój czas współczesny i przestrzeń mojego domu, a przede wszystkim doświadczenie mojej podróży po Ameryce w 2010. Obrazy filmowe minimalnymi fragmentami przepuszczają cytaty kadrów z przestrzeni Nr.1. czyli / Przypadków Edwarda H.../<br> Przypadek czasu Edwarda H. i Izy G. przenikają się nawzajem. <br> Ja tylko na chwilę zatrzymuję te dwie struny czasu.
Jedna z najważniejszych artystek współczesnych, poruszająca się po obszarze multimediów, badająca między innymi temat osobistej intymności ludzkiego istnienia wobec impulsów świata zewnętrznego. W nowatorski sposób wykorzystuje medium fotografii. Zajmuje się grafiką, malarstwem, instalacją oraz performance.