Bogdan Konopka, "When you walk on a road", Sleńdzińscy’s Gallery, Victoria 5 Street. <br> Opening 14.09.2017 at 05:00 pm. <br> Exhibition available: 14.09 - 08.10.2017. The exhibition is open on Wednesdays, Thursdays, Fridays and Sundays from 11:00 am to 05:00 pm. Organised groups: after the appointment; also available on Saturday. Contact: Mo - Fri 8.00 am - 05.00 pm, phone: +48 85 732 33 33. Admission free.
when you walk on a road where nothing can stop you; do you walk on the edge or more in the middle? And if the edge, is it the left or the right one? Does walking in the middle mean walking longer ? Is photography an addiction or involuntariness.? What does not exist more: an unseen movie or an unseen photo? Does not exist mean the same as is not? Does the picture show more of the elapsed time or the difference in time? Or maybe it only distorts the present? Or does it belong to the past as well as the future? What was and is the purpose of photography and will there ever be any other? And isn't what we already know a sufficient condition? Is it really not possible to photograph the future? Maybe the future is included in the present ? Unlimited now ? Is reality unlimited? Is photography tangible or is it a collective hallucination? A dream? What is better: to present the world through photography or photography through the world? Is photography more of it's evocation that the world's desecration ? Is there any world outside of your own? Is photography closer to introversion or astronomy? Logic or metaphysics? Art or kitsch? Should it be a source or proof of creativity? What is the end of photography, a wet dream? prostitution? Is it good that it exists? Ludwig Wittgenstein concluded his "logical-philosophical treatise" with the words: "Whereof one cannot speak, thereof one must be silent." <br><br>Bogdan Konopka, Wrocław 1986
Bogdan Konopka (1953), lives and works in Paris. In his work, he prefers analogue, most often large format, photography. He is interested in issues related to the transparency of the medium and the possibility of registering individual aspects of spiritual experiences. His pictures are a constant attempt to understand the possibilities of human communication through a photographic image. His works are exhibited in many countries around the World and remain in the collections of well-known museums, like the National Museum of Modern Art POMPIDOU CENTER in Paris, CENTER OF CONTEMPORARY ART in Warsaw, COLLECTIONS DU MINISTERE DE LA COMMUNAUTE FRANCAISE DE BELGIQUE in Belgium or MOSCOU HOUSE OF PHOTOGRAPHY in Moscow.
Bogdan Konopka, "Kiedy idziesz drogą", Galeria im. Sleńdzińskich, ul.Wiktorii 5.<br> Wernisaż: 14.09.2017 o godz. 17:00.<br> Wystawa dostępna: 14.09 – 08.10.2017, w środy, czwartki, piątki i niedziele, w godzinach 11:00-17:00, grupom zorganizowanym, po umówieniu wystawa dostępna również w sobotę, kontakt: Pn-Pt 8.00 - 17.00, tel. +48 85 732 33 33. Wstęp wolny.
Bogdan Konopka (1953), mieszka i pracuje w Paryżu. W swej twórczości preferuje fotografie analogową, najchętniej wielkoformatową. Interesują go problemy związane z przeźroczystością medium i możliwości rejestracji indywidualnych aspektów przeżyć duchowych. Jego obrazy są nieustającą próbą zrozumienia możliwości komunikacji międzyludzkiej poprzez obraz fotograficzny. Prace artysty są wystawiane w wielu krajach na całym świecie i znajdują się w kolekcjach znanych muzeów m.in. : MUZEUM NARODOWE SZTUKI NOWOCZESNEJ CENTRUM POMPIDOU / Paryż, CENTRUM SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ / Warszawa, COLLECTIONS DU MINISTERE DE LA COMMUNAUTE FRANCAISE DE BELGIQUE / Bruxela czy MOSCOU HOUSE OF PHOTOGRAPHY / Moskwa.
Kiedy idziesz drogą, na której nic przeszkodzić ci nie może, to czy idziesz bardziej skrajem, czy bardziej środkiem? a jeśli skrajem, to jej lewym czy też prawym? czy idąc środkiem nadkłada się drogi? czy fotografia to nałóg, czy bezwiedność? co bardziej nie istnieje: niewyświetlany film czy nieoglądane zdjęcie? czy nie istnieje to jest tak samo jak nie ma? czy zdjęcie przedstawia bardziej czas miniony czy różnicę w czasie? a może ono tylko zniekształca teraz? czy może tak samo przynależy do przeszłości jak przyszłości? po co w ogóle fotografia była i jest i czy będzie jeszcze po coś innego? a czy to co już wiemy nie jest warunkiem wystarczającym? czy przyszłości rzeczywiście nie da się sfotografować? może jednak przyszłość zawiera się w teraz? bezterminowe już? czy rzeczywistość jest bezterminowa? czy fotografia to konkret czy zbiorowa halucynacja? sen? co jest słuszniejsze: przedstawianie świata poprzez fotografię czy fotografii poprzez świat? czy fotografia jest mniej profanacją świata niż ewokacją siebie? czy w ogóle jest jakiś świat poza twoim? czy fotografia bliższa jest introwersji czy astronomii? logiki czy metafizyki? sztuki czy kiczu? czy powinna być źródłem czy dowodem twórczości? jaki jest kres fotografii, polucja? prostytucja? czy dobrze, że w ogóle jest? Ludwig Wittgenstein zakończył swój « traktat logiczno-filozoficzny » słowami : « o czym nie da się mówić o tym trzeba milczeć ». <br><br>Bogdan Konopka, Wrocław 1986